طرح افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه کرمانشاه آغاز شد

طرح افزایش ظرفیت، کیفی‌سازی محصولات بنزین و نفت و گاز، شرکت پالایش نفت کرمانشاه روز شنبه در مراسمی با حضور «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش رویداد اقتصادی ، مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در این مراسم گفت: در مرحله اول افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت پالایشگاه کرمانشاه تا ۴۰ هزار بشکه انجام خواهد شد.

«فرهاد کاویانی» اظهار داشت: در طرح افزایش ظرفیت اقدامات احداث واحد تقطیر در خلاء به منظور تبدیل نفت کوره به محصولات با ارزش نفت گاز، احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفت و گاز به منظور تولید محصول نفت گاز مطابق استاندارد یورو ۵، احداث واحد حذف بنزن از بنزین، احداث واحد تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون به منظور تولید بنزین مطابق استاندارد یورو ۵، احداث واحد تولید هیدروژن، احداث واحد تامین آمین به منظور بازیافت گاز هیدروژن سولفوره برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، احداث واحدهای تصفیه آب ترش، احداث واحد بازیافت گوگرد و احداث واحد تصفیه گازهای اسیدی TGT صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در ادامه گفت: با اجرای این طرح‌ها ۲۰۵ نفر اشتغال مستقیم، یک هزار نفر اشتغال غیرمستقیم و سه هزار نفر حین ساخت اشتغال به وجود خواهد آمد و زمان ساخت این پروژه نیز سه سال پیش بینی شده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: پالایشگاه کرمانشاه در سال ۱۳۱۴ با ظرفیت چهار هزار و ۲۰۰ بشکه افتتاح شد و در سال ۱۳۴۸ طرح پالایشگاه جدید با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید.

اظهار داشت: پس از جنگ با تغییراتی که در سیستم پالایشگاه داده شد ظرفیت پالایشگاه تا حداکثر ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: یک پالایشگاه زمانی کامل است که به محصول آلاینده به محیط ندهد و محصولات آن از نظر کیفی پالایش شود. برای این کار لازم بود ۸ تا ۹ واحد افتتاح شود اما به ۲ دلیل جنگ و دولتی بودن پالایشگاه توجهی به این کار نمی شد.  

کاویانی با بیان اینکه زمانی که بخش خصوصی وارد کار شد، توجه بیشتری به طرح‌های توسعه‌ای انجام گرفت، گفت: این پروژه ها صرفا پروژه های زیست محیطی هستند و سوددهی برای پالایشگاه ندارد.

وی با اعلام اینکه در آینده وضعیت محیط زیست پالایشگاه بهتر خواهد شد، افزود: پالایشگاه بعد از خصوصی شدن، سوده شد و ۴۵۰ نفر پرسنل پیمانکاری به صورت قراردادی درآمدند و دریافتی آنها بیشتر از قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در پایان گفت: سازمان محیط زیست به صورت آنلاین تمام دودکش ها و پساب پالایشگاه را چک می‌کند تا اگر مشکلی باشد اقدامات لازم انجام شود. طی ۵ تا ۶ سال گذشته در زمینه پساب، پالایشگاه کرمانشاه هیچ شرایط غیراستانداردی برای محیط زیست ایجاد نکرده است.

بر اساس این گزارش ، قدیمی ترین پالایشگاه کشور بعد از پالایشگاه آبادان، ۲۰ دی ۱۳۹۵ در یک مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha