استاندار خوزستان مطرح کرد:

تولید۴۵۰ هزار تن شمش و ۹۰۰ هزار تن میلگرد در کارخانه فولاد دزفول

می متالز - استاندار خوزستان گفت: با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول، سالانه ۴۵۰ هزار تن شمش و ۹۰۰ هزار تن میلگرد در این کارخانه تولید می شود.

به گزارش رویداد اقتصادی، غلامرضا شریعتی ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد روهینای دزفول در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز دوم مجتمع فولاد دزفول شامل تأسیس، افتتاح و راه‌اندازی کارخانجات ذوب، ریخته‌گری و نورد گرم است در حالی که فاز اول صرفاً به تولید میلگرد اختصاص داشت و شمش باید به صورت آماده وارد کارخانه می‌شد.

وی افزود: در فاز دوم از آهن قراضه و آهن اسفنجی شمش تولید می‌شود و سپس از شمش به طور مستقیم میلگرد تولید می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول سالانه ۴۵۰ هزار تن شمش و ۹۰۰ هزار تن میلگرد در این کارخانه تولید می‌شود. تکنولوژی استفاده شده در کارخانه فولاد دزفول در خاورمیانه بی‌نظیر است چرا که در تولیدات این کارخانه از نورد گرم استفاده شده است و ۳۰ درصد صرفه‌جویی در انرژی به دنبال دارد. لذا صنعت سبز محسوب می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول یک تکنولوژی به تکنولوژی‌های فولاد ایران اضافه شده است، افزود: اعتبار احداث فاز نخست فولاد دزفول ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبار فاز دوم ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و ضمن اینکه این مجتمع عظیم فولادی در دو فاز برای ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای بالغ‌بر ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی کارخانه فولاد دزفول را یک طرح ارزشمند برشمرد و عنوان کرد: امیدوار هستیم احداث فاز سوم این کارخانه نیز به زودی در دستور کار قرار بگیرد تا علاوه بر کمک به اشتغال و تولید، ظرفیت تولید فولاد خوزستان نیز افزایش یابد.

استاندار خوزستان به اجرای طرح‌های فولادی متعدد در استان اشاره کرد و گفت: طرح زمزم ۳ فولاد خوزستان، طرح یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، طرح ۱.۲ میلیون تنی خرمشهر و طرح توسعه شادگان در حال انجام است که برخی از این طرح‌ها در سال جاری و برخی نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

شریعتی با تأکید بر اینکه خوزستان باید جایگاه خود را در صنعت فولاد حفظ کند و ارتقا بخشد، افزود: هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در هر حوزه‌ای از قبیل صنعت، کشاورزی، خدمات و تجارت در خوزستان شغل و ثروت ایجاد کند ما همچون کارمند در اختیار وی خواهیم بود و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا کار به نتیجه برسد.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با هیئت همراه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در آئین افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول حضور داشتند.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha