قائم مقام ایمیدرو در مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد:

خرید اپال پارسیان برای مبارکه ضروری است/ فولادسفیددشت دهه فجر افتتاح می‌شود

مشاور اجرایی ایمیدرو: سعی بر این است تا طرح فولاد سفید دشت تا دهه فجر افتتاح شود. الکترود گرافیتی اردکان نیز در نیمه اول امسال به افتتاح می‌رسد.

 به گزارش رویداد اقتصادی؛ قائم مقام و مشاور ارشد اجرایی ایمیدرو در مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای دوره مالی منتهی به 29 اسفند 98 اظهار کرد: سعی بر این است تا طرح فولاد سفید دشت تا دهه فجر افتتاح شود. الکترود گرافیتی اردکان نیز در نیمه اول امسال به افتتاح می‌رسد و نوید بخش این است که فاز ماشین‌کاری الکترود اردکان تا قبل از شهریور ماه افتتاح شود.

عباس نعیمی اظهار کرد: منابع حاصل از افزایش سرمایه شرکت‌ها باید بر اساس الگوی تعیین شده ایمیدرو صرف شود تا بر اساس طرح جامع فولاد که قرار است در سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم بازار تولید نیز حفظ گردد.

وی گفت: افزایش سرمایه برای شرکت‌های بزرگ یا از طریق سرمایه داخلی تامین می‌شود و یا از کشورهای خارجی به صورت وام و سرمایه گذاری در ایران، که در شرایط فعلی سرمایه گذاری خارجی ممکن نیست.

وی در ادامه افزود: برای افزایش سرمایه از بازار داخلی نیز می تواند از طریق استقراض از بانک، بازار پولی و سرمایه صورت پذیرد که در این موارد نیز بازهم شاهدیم که بازار پول قادر به تامین وجوه برای شرکت‌ها نیست و بازار سرمایه نیز در سال گذشته از طریق ابزارهای خود تنها 3هزارو 400میلیارد تومان تامین کرده که رقم قابل توجهی برای این منظور نخواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین تنها راهکاری که در این زمینه باقی می ماند، از محل تامین سرمایه شرکت‌ها برای افزایش سرمایه است و سهامداران باید به داد شرکت‌ها برسند. در این میان فولاد مبارکه اصفهان نیز طرح‌های بزرگی همچون نورد گرم 2، فولاد سفید دشت، الکترود اردکان؛ کنسانتره و گندله سنگان را دارد. همچنین با توجه به اینکه فولادمبارکه به عنوان یکی از خریداران اپال پارسیان است، در صورت واگذاری باید آن را در جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز خود خریداری کند چرا که به آن احتیاج دارد.

نعیمی درخصوص جایگاه فولاد مبارکه در بازار سهام و تجارت نیز گفت: فولا مبارکه با عبور از هلدینگ خلیج فارس و شستا در رتبه نخست بازار سهام قرار گرفته و تداوم و ثبات آن دارای اهمیت بسیار است که آن هم بدست سهامداران و از طریق افزایش سرمایه و حمایت از ارزش بازار سهم باید انجام شود تا فولاد مبارکه از رتبه اول این بازار نزول نکند.

قائم مقام و مشاور ارشد اجرایی ایمیدرو در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته درآمدهای عملیاتی بیش از 60درصد رشد داشته و امسال در 3 ماهه نیز با رشد 32 درصدی همراه شده، چرا با این وجود سود رشد آنچنانی نداشته و شدت شتابان بهای تمام شده از درآمد بیشتر شده است؟ این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha