خانه موسیقی و انجمن نویسندگان کیش مجوز فعالیت گرفتند.

کمیسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی و هنری کیش، با تقاضای تأسیس دو تشکل فرهنگی و هنری موافقت کرد.

به‌گزارش رویداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه‌ کمیسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی و هنری کیش، بر اساس شیوه‌نامه‌ تأسیس انجمن‌های فرهنگی و هنری کیش و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

اعضای کمیسیون در این جلسه، پس از بررسی اساسنامه و مدارک هیأت مؤسس دو تشکل «خانه موسیقی کیش» و «انجمن نویسندگان کیش» با تقاضای تشکیل این دو تشکل فرهنگی و هنری در کیش موافقت کردند.

بر اساس«شیوه‌نامه تأسیس انجمن‌های فرهنگی و هنری کیش»، هیأت مؤسس انجمن‌ها پس از اخذ موافقت کمیسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی و هنری، به مدت سه ماه فرصت دارند تا اقدام به فراخوان عمومی عضویت و برگزاری مجمع عمومی کرده، هیأت مدیره‌ را با رأی اکثریت اعضا انتخاب و فعالیت رسمی خود را آغاز نمایند.

در این شیوه‌نامه، که سال گذشته پس از طی تشریفات حقوقی، از سوی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ابلاغ شد، وظیفه صدور مجوز و نظارت بر تشکل‌های فرهنگی و هنری کیش بر عهده کمیسیونی متشکل از معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر فرهنگی و آموزشی، مدیر هنری، نمایندگان مدیریت حقوقی و قراردادها و اداره کل حراست سازمان و دو تن از شخصیت‌های فرهنگی و هنری کیش گذاشته شده است.

شایان ذکر است که سایر تشکل‌های فرهنگی و‌ هنری نیز در طی سال جاری با طی مراحل قانونی، مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha