رتبه چهارم ایران در حمل و نقل هوایی منطقه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر حمل و نقل هوایی و جابجایی مسافر در بین ۱۱ کشور منطقه، در رتبه چهارم قرار دارد.

به گزارش رویداد اقتصادی به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان محمد محمدی بخش با بیان اینکه ایران در رتبه چهارم منطقه قرار دارد، افزود: با نوسازی ناوگان، اجاره و خرید هواپیما، افزایش مقاصد پرواز‌های داخلی و خارجی و همچنین توجه به صنعت گردشگری، باید سهم حمل و نقل هوایی و نیز حمل بار و پست را در منطقه و جهان افزایش دهیم.
وی گفت: مهمترین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی امسال، نوسازی ناوگان به شکل خرید یا اجاره هواپیما‌هایی با ظرفیت ۱۲۰ تا ۱۸۰ صندلی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ارایه خدمات هوایی به مناطق کم برخوردار برای توسعه و رونق اقتصادی این مناطق، گسترش پرواز‌های استانی برای آسان شدن سفر‌های هوایی، برقراری پرواز‌هایی برای تردد اساتید و پزشکان برای ارایه خدمات خارج از مرکز، امکان انجام پرواز‌های زیارتی از موضوعات مورد توجه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.
محمدی بخش ادامه داد: در چند سال اخیر تعدادی از هواپیما‌های ایرلاین ملی به علت نداشتن قطعه و تحریم‌های اقتصادی غیرفعال شده اند و پرواز‌های ایران ایر به علت نداشتن هواپیمای پشتیبان در اکثر اوقات با تاخیر انجام یا باطل می‌شود و همین امر موجب شده برنامه ریزی برای برقراری پرواز‌های انتقالی با مشکل همراه شود که این امر هزینه‌های زیادی را به شرکت هما تحمیل می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با نوسازی ناوگان، افزوده شدن هواپیما و داشتن هواپیما‌های پشتیبان و تامین قطعات مورد نیاز، تعداد زیادی از هواپیما‌هایی که به علت نداشتن قطعه زمین گیر شده اند، فعال شوند.
محمدی بخش تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان ناوگان ملی با داشتن ساختار نیروی انسانی توانمند و متخصص در صورت تامین ناوگان مناسب می‌تواند در جایجایی مسافر، بار و پست سهم بسزایی داشته باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره میزان دریافتی نیرو‌های این شرکت هم گفت: به کارگیری نیرو‌های این شرکت بر اساس قرارداد‌های مختلف، رسمی، قراردادی، شرکتی است که میزان دریافتی یکسانی ندارند و در تلاش هستیم اختلاف در دریافت دستمزد را به حداقل برسانیم و دریافتی آنان را به طور شفاف در دید همگان قرار دهیم.
محمدی بخش لزوم توجه دولتمران را به این شرکت خواستار شد و افزود: اساسنامه این شرکت بر اساس درآمد- هزینه است یعنی برای هزینه کردن باید درآمد کسب کند که به دلیل وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، برقراری پرواز‌های تکلیفی، شیوع ویروس کرونا بدهی قابل توجهی دارد که امیدواریم با کمک دولت، مجلس شورای اسلامی و تعیین ردیف بودجه برای ناوگان ملی برای برطرف کردن موانع اجرایی و اداری بتوانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha