فاطمی‌امین: سمند، تیبا و پژو ۴۰۵ بی کیفیت تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان ملی استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و تصمیم سازمان استاندارد در عدم تائید سمند و تیبا را اجرا می‌کنیم.

به گزارش رویداد اقتصادی،  سیدرضا فاطمی‌امین امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو در پاسخ به این سؤال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است اعتبار ایمنی خودرو‌های تیبا و سمند ال‌ایکس را تائید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آن‌ها لحاظ می‌شود، چون حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.
 
 
وزیر صمت اظهار داشت: سکو‌های تولید خودرو‌هایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آن‌ها می‌گذرد، بنابراین، این خودرو‌ها خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.
 
فاطمی امین گفت: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.
 
وی البته بخشی از ضعف کیفیت خودرو را به دلیل خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ دانست و اظهار داشت: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نشود.
 
فاطمی‌امین اظهار داشت: در مقابل خروج خودرو‌های بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودرو‌های با کیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد.
 
وی گفت: سال گذشته ۹ هزار دستگاه خودروی تارا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو ۷۵ هزار دستگاه است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha