یک مقام مسوول خبر داد:

افزایش تجارت ایران و عمان به ۲ میلیارد دلاری تا پایان سال

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: با توجه به روند افزایش تجارت با این کشور پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون صادرات و ۲ میلیارد دلار تجارت را به ثبت برسانیم.

«محسن ضرابی» روز چهارشنبه در مجمع اتاق ایران و عمان اظهار داشت: در سال گذشته حجم مبادلات دو کشور به یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رسید که شاهد رشد ۵۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ بودیم.

وی با بیان اینکه در دو ماه نخست سال جاری صادرات ایران به عمان با رشد ۲۸ درصدی به ۲۰۳ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: این رقم در بخش واردات با رشد ۱۸۷ درصدی به ۱۲۸ میلیون دلار را تجربه کرد، آمار تجارت دو کشور با رشد ۱۴۵ درصدی به ۳۳۱ میلیون دلار رسیده است.

ضرابی با بیان اینکه توافقاتی در جهت افزایش صادرات انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش مبادلات معرفی کالاها برای افزایش آگاهی تجار عمانی است که با اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌ها در این کشور ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور شرکت‌های ایرانی در عمان می‌تواند در تجارت راهگشا باشد،‌خاطرنشان کرد: هیات‌های تجاری با محوریت اتاق‌های استانی و تشکل‌ها انجمن‌های تخصصی در سال گذشته اعزام شدند و در سال جاری نیز هیاتی از اتاق مشترک به عمان سفر کرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه‌ها برای تولیدکنندگان بسیار زیاد است، گفت: مقرر شده تا تخفیف ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی ایرانی ارائه شود که در گام نخست ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین در این نشست «ابراهیم المعینی» سفیر سلطنت عمان در ایران با بیان اینکه آمار تبادلات تجاری امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این آمار روند افزایشی خود را حفظ کند که با تلاش‌های مسئولان دو کشور محقق خواهد شد.

وی افزود: در سلطنت عمان در تلاش هستیم تا موانع و مشکلات تجارت با ایران را رفع و راه را هموار کنیم که آمارهای تجاری ارائه شده حاصل این تلاش‌ها است که با تلاش‌ها و پیگیری‌ها محقق خواهد شد.

المعینی با بیان اینکه در عمان آماده استقبال از پروژه‌های مشترک و توسعه خدمات تجاری بین دو کشور هستیم، تاکی کرد: بر خلاف آنچه مشکلات تحریم برای ایران است، درحال‌توسعه در روابط دو کشور هستیم که آینده و دورنمای خوبی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
جدیدcaptcha